Pori Dance Company näytökset 10.-11.3.24

Hei!
Pori Dance Companyn 2+2-tanssikokonaisuus on 10.3. ja 11.3.24 Porin Teatterissa. Tanssikoulu Tankan EK-luokkalaisilla on mahdollisuus kokea esitykset alennettuun hintaan. (Esitysten seuraaminen on osa opetussuunnitelmaa.)
Maanantaina 11.3 tanssikoulu on suljettuna näytöksen vuoksi. Tunnin voi hyvittää haluamallaan koulun muulla tunnilla tai oman opettajan kanssa sovitulla erillisellä hyvitystunnilla.
Lisätietoa esityksistä!

Pori Dance Companylta nähtävä uusi kantaesitysteos sumua / farewell on Olli Lautiolan koreografia, joka upottaa katoavalle, tietämättömälle ja hiljalleen hiipuvalle matkalle itseemme. Teos on Lautiolan ensivierailu Pori Dance Companyn koreografina ja aiheeltaan koreografille hyvin henkilökohtainen. Lautiolan lähipiirissä on viime vuosina konkretisoitunut, kuinka yksilö ei aina pysy mukana maailman jatkuvassa kehityksessä vaan putoaakin yksinäisyyden syöksykierteeseen. Uudella teoksellaan hän pohtii ihmisten vastuunkantoa toisistaan ja myös sitä, voisiko unohdus olla vapauttava kokemus ja ylistys muutokselle.

Pori Dance Company esittää 2+2 -kokonaisuudessa myös viime syksyn Tanssikuu- festivaalilla valloittaneen, Sanni Giordanin koreografian Maailmanlopun tanssiaiset. Teoksessa joukko ihmisiä järjestää tanssiaiset katoavan maailman reunalla. Ja millaiset juhlat ne ovatkaan!

Vieraaksemme saapuu myös tamperelainen tanssitaiteen lipunkantaja Tanssiteatteri MD. He esittävät Anniina Kumpuniemen teoksen Valintoja – Choices, joka on kunnianosoitus elämän monimutkaisuudelle, kerroksiselle olemassaololle sekä yksilöiden usein sattumanvaraisesti valitsemille omille poluille. Teos on todellinen liikkeen runsaudensarvi, jonka yhtäaikaisista, esiintyjien muistoista inspiraationsa saaneista sooloista rakentuu näyttämölle monitahoinen muotokuvien kokoelma.

Tarjoamme Tanssikoulu Tankan EK-luokkalaisille liput esityksiin erikoishintaan 12 € / kpl. Edun saat Eventio-lippukaupastamme koodilla, joka on lähetetty EK-luokkalaisille sähköpostina. Puoli tuntia ennen esitysten alkua kumpanakin iltana koreografit esittelevät teoksensa teatterin yleisölämpiön 2. kerroksessa. Lisäksi yleisöllä on mahdollisuus osallistua taiteilijatapaamiseen sunnuntaina heti esityksen jälkeen.

Tutustu tarkemmin 2+2 -ohjelmistoon nettisivuillamme. Tervetuloa kevään sykähdyttävimpiin tanssielämyksiin!

2+2 OHJELMA

10.3. klo 19

Maailmanlopun tanssiaiset, koreografia Sanni Giordani sumua / farewell, koreografia Olli Lautiola

11.3. klo 19